Anpassad gymnasieskola

På Anpassad gymnasieskola anpassar vi verksamheten utefter elevens unika förutsättningar. Vi ser ständigt över våra pedagogiska lärmiljöer och vår undervisning så att den utformas på det som fungerar för just den specifika eleven vid det tillfället.

Foto: Mostphotos

Vi erbjuder tre program och oavsett vilket program eleven studerar på är eleven med och påverkar och utformar sin utbildning.

• Individuella programmet
  • Administration, handel och varuhantering
  • Hotell, restaurang och bageri

På individuella programmet läser eleven som utgångspunkt inom samtliga ämnesområden. Undervisande lärare planerar utifrån elevernas individuella förutsättningar och intressen för att möjliggöra att varje elev utvecklas och trivs i skolan. Alla elever som börjar på Trossen träffar personalen innan tillsammans med vårdnadshavare så att en plan för mottagande kan göras i god tid innan skolstart.

På våra nationella program Administration, handel och varuhantering samt Hotell, restaurang och bageri tränas eleven i att kunna arbeta inom branschområdet och det ingår minst 22 veckors arbetsplatsförlagt lärande, APL. Programmen är lokalintegrerat med Riksäpplets gymnasium.

Senast uppdaterad: 29 augusti 2023