Om skolan

Vi vill ge den bästa utbildningen, i en trivsam och lärande miljö. Kunskap och kompetens är framtiden!

Foto: Olof Holdar

Riksäpplet är en attraktiv skola med ca 350 elever i åldrarna 16–20 år.

På skolan finns yrkesintroduktion och individuella programalternativ vilka arrangeras utifrån varje individs förutsättningar och behov.
Gymnasiesärskolan erbjuder inriktning mot hotell, restaurang och bageri, samt administration, handel och varuhantering och individuellt program. Riksäpplet har språkintroduktion för nyanlända.

Vi värnar om att varje elev ges en bra start mot den framtid som eleven strävar mot.

Riksäpplet ligger i stora ljusa lokaler nära Handens pendeltågsstation och har nära till natur och idrottsanläggningar. Tillsammans med kommunens vuxenutbildning och andra arbetsplatser i samma byggnad skapas en dynamisk lärandemiljö.

Senast uppdaterad: 7 november 2023